Başkanın Mesajı
Değerli Bilim İnsanları, Araştırmacılar ve Sağlık Profesyonelleri,
Moleküler mikrobiyoloji, genetik ve mikrobiyom bilimleri; günümüz tıbbının tanı, tedavi, korunma ve kişiselleştirilmiş sağlık yaklaşımlarında giderek daha merkezi bir konuma yerleşmektedir. Enfeksiyon hastalıklarından kronik inflamatuvar süreçlere, bağışıklık yanıtından metabolik hastalıklara kadar pek çok alanda moleküler ve mikrobiyom temelli bilgiler, klinik karar süreçlerinin ayrılmaz bir parçası hâline gelmektedir.
Moleküler Mikrobiyoloji, Genetik ve Mikrobiyom Araştırmaları Derneği olarak temel hedefimiz; bu dinamik ve hızla gelişen alanlarda bilimsel araştırmaları desteklemek, klinik uygulamalarla entegrasyonu güçlendirmek ve multidisipliner iş birliğini artırmaktır. Derneğimiz; temel bilimler, klinik bilimler, biyoteknoloji, epidemiyoloji ve halk sağlığı perspektiflerini bir araya getiren kapsayıcı bir bilimsel platform olmayı amaçlamaktadır.
Bilimsel ilerlemenin ancak nitelikli veri üretimi, etik araştırma kültürü, kurumsal iş birliği ve sürekli eğitimle mümkün olduğuna inanıyoruz. Bu doğrultuda; eğitim programları, kurslar, çalıştaylar, sempozyumlar, kongreler, ortak araştırma projeleri ve yayın faaliyetleri ile ülkemizde ve uluslararası alanda güçlü bir bilimsel ağ oluşturmayı hedefliyoruz.
Derneğimizin kuruluş sürecinde bizlere güç veren temel motivasyon; moleküler mikrobiyoloji, genetik ve mikrobiyom alanlarında çalışan araştırmacıların ortak bir çatı altında buluşmasını sağlamak ve bu alanlarda üretilen bilimsel bilginin hem akademik dünyaya hem de klinik uygulamalara katkısını artırmaktır.
Bu yolculukta, farklı disiplinlerden tüm bilim insanlarını, akademisyenleri, klinisyenleri, araştırmacıları ve sağlık profesyonellerini derneğimizin çalışmalarına katkı sunmaya davet ediyoruz.
Bilimsel üretim, iş birliği ve paylaşım kültürüyle daha güçlü bir akademik gelecek inşa etmek dileğiyle.
Saygılarımla,
Prof. Dr. Ener Çağrı Dinleyici
Geçici Yönetim Kurulu Başkanı
